معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با اشاره به وقوع زمین لرزه در بخش بسطام شهرستان شاهرود گفت: این زلزله‎ خوشبختانه به تاسیسات نفتی منطقه خسارتی وارد نکرده است. حسین ابراهیمی تاکید کرد: نیروهای ایمنی و آتش نشانی این منطقه آمادگی مقابله با شرایط اضطراری و پیش بینی نشده را داشته […]


معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با اشاره به وقوع زمین لرزه در بخش بسطام شهرستان شاهرود گفت: این زلزله‎ خوشبختانه به تاسیسات نفتی منطقه خسارتی وارد نکرده است.
حسین ابراهیمی تاکید کرد: نیروهای ایمنی و آتش نشانی این منطقه آمادگی مقابله با شرایط اضطراری و پیش بینی نشده را داشته تا در شرایط بحرانی بتوانند در اسرع وقت نسبت به اقدامات لازم، وارد عمل شوند.
وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ خبرگزاری دولت(ایرنا-دفتر شاهرود) زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار درجه در مقیاس ریشتر ساعت هفت و ۵۴ دقیقه و ۱۰ ثانیه صبح امروز (یکشنبه ۲۹بهمن) بسطام شاهرود را لرزاند که مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرده است.
وی ادامه داد: طبق گزارش‌های اولیه، این زمین لرزه در مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید سربرزگر شاهرود نیز گزارش شده که خوشبختانه خسارتی نداشته است.
ابراهیمی با اشاره به روال عادی انتقال فرآورده‌های نفتی در این منطقه؛ تاکید کرد: آماده باش نیروهای این منطقه حفظ شده و جای نگرانی نیست و همکاران ما همه جوانب امر را لحاظ خواهند کرد.
معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق اضافه کرد: در اولین دقایق بروز این زمین لرزه، همکاران واحد عملیات و بهره‌برداران مرکز انتقال نفت شهید سربرزگر شاهرود نسبت به بررسی فاکتورهای ایمنی بهره‌برداری مانند فلو و فشار خطوط انتقال ۲۲ اینچ سمنان- شاهرود، ۲۰ اینچ شاهرود –مشهد و ۱۰ اینچ شاهرود- علی‌آباد و تماس از طریق خطوط مخابراتی داخلی شرکت با مراکز انتقال و تاسیسات مجاور و اطمینان از عدم پارگی و آسیب به خطوط لوله حامل فرآورده، نسبت به بررسی میدانی از تاسیسات داخلی مانند مخازن و منیفلد این مرکز نیز اقدام کردند.
ابراهیمی تصریح کرد: گزارش‌های مربوطه به واحد اچ.اس.ای منطقه و خط‌بانان حوزه استحفاظی، برای پایش مسیر خط نیز اعلام شده است.
وی ضمن تاکید برلزوم برگزاری دوره‌های آموزشی و مانورهای مرتبط با حوادث پیش بینی نشده خاطر نشان کرد: این آموزش‌ها نقش بسزایی در آمادگی نیروهای ایمنی و عملیاتی منطقه برای کاهش عواقب ناشی از بروز حوادث طبیعی پیش بینی نشده خواهند داشت.

  • نویسنده : شاخص روز