اولین های آخر ماند   یکی از دلایل پیشرفت هر جامعه‌ای این است که مسئولین جلودار و مردم پشت سر آنها حرکت می‌کنند اما از آنجایی که برخی از بزرگان ما خودشان را پشت مردم قایم کرده‌اند و این دلیل عقب ماندگی آن منطقه در کشور است. روزگاری ما در مهدیشهر اولین سینما، اولین مسافربری […]

اولین های آخر ماند

 

یکی از دلایل پیشرفت هر جامعه‌ای این است که مسئولین جلودار و مردم پشت سر آنها حرکت می‌کنند اما از آنجایی که برخی از بزرگان ما خودشان را پشت مردم قایم کرده‌اند و این دلیل عقب ماندگی آن منطقه در کشور است. روزگاری ما در مهدیشهر اولین سینما، اولین مسافربری مهدی شهر به فیروزکوه، اولین مسافربری مهدی شهر به تهران و بلعکس، اولین مسافربری مهدی شهر به شاهرود و دامغان و بلعکس، اولین مسافربری مهدی شهر به ساری، قائمشهر و بالعکس، اولین شهرداری، اولین فرمانداری به گونه‌ای که شهر دودانگه هم جزو مهدیشهر بود، پمپ بنزین، بزرگترین مجتمع صنعتی از قبیل کارخانجات ریسندگی و بافندگی پاکریس‌، شرکت کفش اطمینان، شرکت صنایع پی‌وی‌سی و شرکت چرمسازی همه و همه اولین‌های مهدی شهر بودند. در دوران انقلاب اولین شهیدان و اولین جانبازان از مهدی شهر، اولین راهپیمایی مرکز استان از مهدیشهر شروع شد، با حکم امام آیت الله شاهچراغی اولین نماز جمعه را در مهدی شهر اقامه کردند. آری این‌ها چیزیست که ما داشتیم و متاسفانه امروز عده‌ای در مهدیشهر جولان می‌دهند و ماله کشی می‌کنند بیشتر با طیف اصلاح طلبان و نوکیسگان همنشین هستند.

افرادی امروز خود را جزو موثرین این شهر می‌دانند که به منظور تبلیغات زود هنگام انتخاباتی به تکاپو افتاده‌اند. ساختمان‌های قدیمی را تخریب می‌کنند تا ساختمان جدید بسازند ولی متاسفانه آن را رها کرده و اقدامی در خصوص ساخت آن انجام نمی‌دهند. بسیاری از بناهای به یادماندنی این شهر را تخریب کردند که امروز تنها از آنها خاطره‌ای برای ما به جای مانده. طیفی که هنرستان نساجی پاکریس را رها و مخروبه کردند بگونه ای که به زباله دان و محلی برای تجمع مصرف کنندگان مواد مخدر شده است. به فضل الهی امروز استانداری جهادی و مردمی در استان در حال خدمت است و در مسیر خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناسد. اما با کمال تاسف می‌بینیم عده‌ای تلاش دارند تا نگذارند این خدمات توسط دولت مردمی به مردم ارائه شود. مطالبه‌گران واقعی و دلسوز باید به میدان بیایند و مطالبات خود را با استاندار و مسئولین در میان بگذارند.

چرا این طیف خود دلسوز خوانده نمی‌گذارند مسئولین بومی در این شهر خدمت رسانی کنند. این افراد به هیچ وجه طاقت انتقاد را ندارند و باید به آنها گفت کمی انتقاد پذیر باشید. باید به آنها گفت اینجا پادگان نظامی نیست که هرچه شما بگویید مردم تابع شما باشند. امروز دیگر دوران بزن در رو تمام شده است. افرادی امروز ادعای دلسوزی برای مردم را دارند، که نه تنها دلسوز نیستند بلکه تنها به فکر پست و مقام خود هستند. دست‌هایی در پشت پرده به دنبال دو قطبی کردن استان و شهرستان‌ها هستند و می‌خواهند مردم شهرستان‌های مختلف استان را به جان همدیگر بیندازند تا بتوانند از این بین برای خود منافعی جمع آوری کنند. افرادی امروز مدعی هستند که دولت حاضر، ضعیف‌ است که فراموش کرده‌اند در طول ۸ سال دولت تدبیر و امید روزه سکوت گرفته بودند و در طول ۸ سال حتی یک انتقاد کوچک از دولت نکردند و فراموش کرده‌اند که کدخدا جویان آنها را بی‌سواد و جهنمی می‌نامیدند. متاسفانه چون امروز منافع خود را در خطر می بینند، به جای همراهی کردن با دولت، به تقابل با دولت و با این تفکر می‌خواهند جذب آرا کنند. متاسفانه هنوز برخی از بازماندگان دولت تدبیر و امید و اصلاحات در مسئولیت‌های خود قرار دارند و نمی‌گذارند تفکر جهادی و انقلابی به اهداف عالیه خود برسد. متاسفانه اصلاح طلبان، تدبیری‌ها، انقلابی نماها از حسن نظر دولت سو استفاده کرده، دست در دست هم داده‌اند تا در هفته دولت هرگونه که می‌توانند دولت را تخریب کنند و در این مسیر حتی از گزینه‌های سوخته ممنوع التصویر خود نیز نمی‌گذرند.

 

رضا تبیانیان _ فعال رسانه ای و پیشکسوت مطبوعات

  • نویسنده : رضا تبیانیان
  • منبع خبر : شاخص روز