شاهرود_ رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام مدیریت شهری، گفت: در یکسال گذشته ۳۳۴ مصوبه در ۸۱ جلسه این شورا تصویب و‌اجرایی شده است.
شاهرود_ رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام مدیریت شهری، گفت: در یکسال گذشته ۳۳۴ مصوبه در ۸۱ جلسه این شورا تصویب و‌اجرایی شده است
مهدی ترابی در نشست خبری عملکرد یکساله شورای اسلامی شهر شاهرود در دوره ششم در سالن جلسات این شورا، با بیان اینکه شهرداری سازمان مردم نهاد است و بودجه مردمی دارد، به برند سازی شهر شاهرود با حمایت از تیم‌های ورزشی و ورزشکاران شهرستان اشاره کرد و افزود: حمایت از رشته والیبال و ورزش زورخانه‌ای که مقام اول کشوری را کسب کردند در این راستا انجام شد.

او ادامه داد: شورای ششم در شروع بکارش در گام اول تلاش داشت پروژه‌های بصورت نیمه کاره به سمت اتمام پیش ببریم و بدهی‌ها نیز پرداخت شود که در این راستا در پرداخت حقوق و دستمزد دچار مشکل نبودیم و بموقع پرداخت شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با تاکید بر اینکه خدمت رسانی از درب منزل مردم باید شروع تا رضایتمندی ایجاد شود، گفت: در ابتدای شورای ششم درخواست و مطالبات مردم اتمام پل سردار سلیمانی بود که در سال اول شورا به اتمام رسید و افتتاح گردید و دو پل شاهوار و طبیعت هم نیمه کاره بود و پیمانکاران مشکل و ایرادات فنی هم داشته که مرتفع شد و در دو ماه اخیر شروع به کار کرده است.
او با اشاره به میدان الغدیر و حسینی شاهرودی که اولویت جهت اتمام آن‌ها است، تصریح کرد: این دو پروژه هم مشکلات خودش را داشت و در میدان الغدیر در روکش المان مشکل بود که اصلاح شد و میدان حسینی هم برنامه زمانبندی تعیین شده تا تکمیل شود.

سرکشی از ۱۲ محله شهر در یکسال گذشته و بررسی مشکلات

ترابی حضور میدانی در محلات را اولویت کار شورا عنوان کرد و افزود: اولین هدف ما در این بازدید‌ها شناسایی مشکلات محله بود و ۱۲ محله را در طول یکسال بازدید کردیم و مشکلات شناسایی شد و نگاه ما بازدید از محلات کمتر توسعه یافته شهر بود.
او با برشمردن برخی مشکلات محلات و حل معضلات این محلات ادامه داد: آسفالت، فاضلاب، تابلوی راهنمایی کوچه‌ها و مدرسه متوسطه اول و احداث دوربرگردان در بلوار از مشکلات شهرک شهید بهشتی بود که برخی رفع و بعضی هم در حال حل است.
عضو شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به پیگیری آسفالت و ساماندهی بوستان‌های شهرک البرز اشاره کرد و گفت: محله بیدآباد از محلات قدیمی شهر است و ساختمان‌های فرسوده تخریبی دارد که پیگیری شده و میراث فرهنگی در راستای سنگ فرش کوچه‌ها باید ورود کند و در حفظ این محله قدیمی دقت و توجه نیاز است.
او به شهرک‌های ابوذر، گل‌ها و شهنما و گلستان و پردیس و، ولی عصر (عج) و هوانیروز و مشکلات آن‌ها اشاره کرد و افزود: ساختمان شهرداری ناحیه یک با اعتبار ۵۴۰ میلیون تومان در محله ابوذر غفاری افتتاح و دیوار کشی پادگان به طور ۱۲۰۰ متر انجام شده است.
ترابی ادامه داد: پیاده روسازی در شهر مورد توجه و تاکید است که همزمان نصب برق و حره چینی درختان انجام و مسیر کوچه‌های فرعی برای نابینایان اجرا که در قالب طرح ارائه شده که شهرداری پیگیری کند.
او شهرک، ولی عصر (عج) را بزرگترین محله استان سمنان عنوان کرد و گفت: پازل فرش این محله تا ۹۰ درصد انجام شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به مشکل آسفالت در ابتدای کار شورای ششم، اظهار کرد: با حمایت نماینده در سطح کشور قیر رایگان در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت و این مشکل حل شد.

انقلاب در پازل فرش و آسفالت در شاهرود

او با اشاره به اینکه در بحث پازل فرش و آسفالت نیاز به انقلاب در شهر داریم که با تلاش شهرداری این مهم در حال انجام است، به ۳۳۴ مصوبه شورا در ۸۱ جلسه در یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: تقاطع غیر همسطح میدان ولایت در قالب سه سطحی در حال پیگیری است و بزودی شاهد کلنگ زنی آن خواهیم بود و احداث پارک مشاهیر و بهسازی و زیباسازی تپه باغزندان برای پیاده روی مردم و طراحی مجموعه شهرداری قدیم در دست اقدام در قالب پارکینگ و مجموعه تجاری سنتی در راستای کاهش بار ترافیکی و طراحی پارک ورزشی تفریحی شهرک دانشگاه و کوثر و بازپیرایی میدان امام حسین (ع)، بازپیرایی پارک آبشار و پروژه ستاره شرق با سه طبقه منفی و یک طبقه مثبت انجام خواهد شد.
ترابی اضافه کرد: اصلاح هندسی میدان ۹ دی، میدان استاندارد و احداث میدان بهارستان و نماز و پیگیری احداث میدان شهدای لبنان و ورزش و شهرک شهید بهشتی در دست اقدام است.

نیاز به کمک دستگاه ها در اجرای رینگ شمال‌غرب شاهرود

او به اهمیت احداث رینگ شمال‌غرب که بار ترافیکی را از مرکز شهر خارج می‌کند و کمربند سبز آن اشاره کرد و افزود: در این پروژه نیاز به حمایت اداره کل راه و شهرسازی و سایر ادارات داریم تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.
عضو شورای اسلامی شهر شاهرود به واگذاری شهرک‌های فدک و کوثر که ۱۵ هزار نفر ساکن با مشکلات عدیده دارند اشاره کرد و گفت: بزودی شاهد واگذاری این شهرک‌ها خواهیم بود.
او ادامه داد: طراحی و ساخت پارکینگ در گاراژ توکل در دو طبقه و بازپیرایی میدان بار قدیم، جانمایی شهربازی شاهرود که عامل جذب توریست است در حال انجام است که البته در یکسال این اقدامات نمی‌شود و باید وقت بیشتری به مدیریت شهری داده شود.

نداشتن سیاست گذاری نقش ضعف شورای ششم
سیده زهرا موسوی عضو شورای اسلامی شهر شاهرود نیز در این نشست با اشاره به اینکه سیاست گذاری و تدوین چشم انداز شهر وظیفه اصلی شورای اسلامی شهر است و در شورای پنجم چشم انداز داشتیم و در چهارده آیتم اجرا کردیم، گفت: از نقاط ضعف این شورا، نداشتن سیاست گذاری است که در پایان چهار سال به کجا خواهیم رسید و در یکسال گذشته بدون سیاست گذاری حرکت کردیم.
او افزود: توقعی که از شورا است، جذب سرمایه گذار و کار سرمایه گذاری و برند سازی است و گام‌های بلند برداشتن و سیاست گذاری آمایش سرزمینی است، اما جلسه شورا شده تصویب لایحه‌های شهردار شاهرود و نیاز به تدوین برنامه و چشم انداز شهر شاهرود مورد نیاز در شورا است.
موسوی اضافه کرد: باید در شورا از مشاوران کمک گرفت و کار‌های ارزشمند و ماندگار را انجام و تفکرات ما باید دنبال پروژه‌هایی باشیم که برای بلند مدت منافع شهر و شهرداری تامین شود.

کمک ۲ میلیارد تومانی به مجموعه های فرهنگی اجتماعی شهر

حمیده محبی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شاهرود نیز در این نشست با بیان اینکه سیاست کلی اعضای شورای شهر به عنوان نماینده مردم، حضور فعال در تمام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر و تشویق همه گروه‌های فعال در شهر برای افزایش نشاط اجتماعی است، افزود: در یکسال گذشته در حوزه فرهنگی، هنری، مذهبی، آموزشی و اجتماعی حدود ۲ میلیارد تومان کمک شده است.
او ادامه داد: کمک به ناحیه مقاومت بسیج و پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی و کمک به مساجد و هیأت امنا و کمک به کتابخانه‌ها که ۳۲۰ میلیون تومان در یکسال گذشته بوده و تجلیل از نخبگان فرهنگی و دانش آموزان و حمایت از هنرمندان و نویسندگان از عمده فعالیت‌های این کمیسیون در یکسال گذشته بوده است.
حمیدرضا قنبریان شورای اسلامی شهر شاهرود مسئول کمیسیون حقوقی و بازرسی شورای اسلامی شهر شاهرود نیز به تملکات در دوره یکساله اشاره کرد و افزود: تملک دو ملک در کوچه شهید قندی با اعتبار بالغ بر چهار میلیارد تومان معوض پرداخت شد و یک ملک دیگر هم در دستور کار است.
او ادامه داد: در خیابان ابوذر ۱۰ هزار متر تعریض انجام شد و نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار بیشتر شد و تملک ملک صدا و سیما در جنب پل سردار سلیمانی برای تعریض انجام شد و در حال تلاش برای میدان امام (ره) و ملک اداره پست هستیم تا بازگشایی و احداث فضای سبز در این میدان انجام شود و عمده تملکات ما در رفع اماکن تجمع و ناهنجاری‌ها انجام شد.

برگزار نشدن کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر/عدم ارسال بودجه مالی از شهرداری به شورا

سید احمد میرزایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به بودجه ۵۲۰ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ که با بودجه سازمان‌ها تجمیع می‌شود، گفت:بودجه موثر سال ۱۴۰۰، ۴۲۵ میلیارد تومان بود که به درخواست شهردار به ۳۸۰ میلیارد تومان تقلیل و ۳۴۰ میلیارد تومان جذب شد که حداقل ۸۵ درصد محقق شده است.
او بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری شاهرود را ۴۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با احتساب بودجه سازمان ها، ۵۷۰ میلیارد تومان است وکه بودجه موثر، ۴۶۰ میلیارد تومان است که ۱۰۳ میلیارد تومان آن تاکنون جذب شده است که حدود ۸۳ درصد محقق شده است.
میرزایی با بیان اینکه، یک کمیسیون برنامه و بودجه تاکنون نداشتیم و بودجه ما واقعی است و ۱۰ درصد افزایش داشته و تخصصی نیست، گفت: پروژه‌ها از لحاظ مالی از طرف شهرداری برای شورا نیامد و تجزیه و تحلیل نشده تا عملکرد مالی شهردار را نظارت کنیم و این تخصصی نبودن بودجه است، چون وقت کم بوده است.
او با تاکید بر اینکه آماده سرمایه گذاری هستیم، اما نیاز به برنامه و لایحه از طرف شهرداری است، اظهار کرد: باید بسته‌های سرمایه‌ای از طرف شهرداری آماده شود تا بتوان سرمایه گذاری انجام شود و می‌توان درآمد تاسیسات را ۴۰ برابر کرد در صورتی که الان درآمد تأسیسات بیش از یک میلیارد تومان است.
میرزایی با تاکید بر خلق درآمد‌های نوین با جذب سرمایه گذار برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری، به پیمانکار پسماند زباله‌ها اشاره کرد و افزود: این پیمانکار از هر فرد جمع کننده ضایعات ماهی پانصد هزار تومان می‌گرفت که این قرارداد در حال لغو به نفع افراد کم برخوردار است.
او با بیان اینکه یک سوم بودجه محقق شده ما بدهی‌های به جامانده از قبل یعنی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: البته اطلاعات دقیقی از بدهی‌های شهرداری نداریم و این معوقات اجتناب ناپذیر است.

  • نویسنده : خبرگزاری بسیج
  • منبع خبر : شاخص روز